dimarts, 7 de setembre del 2010

Seguirem treballant a la rereguarda política, a la reserva activa

Font:canfali
Pepa Ribes: "Seria saludable que la nostra eixida fos un detonant per a la necessària renovació en altres partits"

Els encara regidors Pau Reig i Pepa Ribes sol.licitar en el seu comiat oficial com representants municipals del BLOC que es retirin totes les demandes interposades entre regidors i partits polítics. "Hi ha una judicialització excessiva de la vida política", ha explicat Reig, després demanar que es redueixca el nivell de crispació i es "democratitza la vida de l'Ajuntament".

El portaveu nacionalista també va mostrar el seu desig en una de les seves últimes rodes de premsa, sinó l'última, que es mantingui la Regidoria de l'Agenda 21 Local, posada en marxa en el seu moment per l'equip de govern de PSPV i BLOC, i va insistir en la conveniència de "desar al calaix" el concert previ, "ja que incompleix molts paràmetres mediambientals". L'arribada del tren o la consecució de les infraestructures educatives van ser altres reivindicacions sobre els quals va incidir Reig.

Font: Ràdio Dénia, Ràdio Litoral

RENÚNCIA DEL BLOC
Els dos regidors del grup municipal del Bloc a l'Ajuntament de Dénia han comparegut aquest matí per explicar els motius pels quals presentaran aquesta setmana la renúncia als seus actes de regidors. Pau Reig i Pepa Ribes insisteixen que es tracta d'una decisió meditada, en pro de la renovació del partit, i no té res a veure amb disputes internes. És més, també han indicat que altres formacions polítiques podrien prendre exemple. Així mateix, han anunciat que seguiran treballant a la rereguarda política, a la reserva activa, i que no aniran a cap altra llista electoral. D'altra banda, Reig ha fet una crida a la resta de companys perquè no es judicialice més la vida política dianense.



Font:Las Provincias

Los aún ediles del Bloc de Dénia descartan ir en otra lista electoral

La renuncia de Pau Reig y Pepa Ribes en pro de la renovación será efectiva en octubre y esperan «que cunda el ejemplo» en los demás grupos políticos

A partir de octubre el grupo municipal del Bloc en el Ayuntamiento de Dénia cambiará de imagen. Y será cuando Pau Reig y Pepa Ribes dejen de ser concejales para dar paso a la «renovación» de un partido que en las últimas citas electorales ha ido perdiendo votos.
Pese a que el partido ayer aún no tenía claro qué dos personas sustituirán a Reig y a Ribes, todo apunta a que los sucesores podrían ser los siguientes de la lista: Sonia Carrió y el actual secretario local del Bloc, Josep Crespo. Aunque como apuntó Crespo, «lo decidiremos a lo largo de esta semana porque la gente que se presentó en la lista de las anteriores elecciones no tiene las misma predisposición ahora que hace tres años».
Lo que si parece claro es que para la próxima cita electoral, ni Pau Reig ni Pepa Ribes, irán en otra candidatura que no sea la del Bloc, y si forman parte de esta lista, no estarán situados en puestos de salida.
Así lo ratificó ayer el aún concejal nacionalista, Pau Reig, en la comparecencia pública que hizo junto a Pepa Ribes.
Ambos destacaron que la decisión de renunciar a su acta de concejal, a tan sólo unos meses para las elecciones, fue «muy meditada» y con el fin de propiciar una lista «renovadora e innovadora». A partir de octubre, dijo Reig, «habrá dos caras nuevas para trabajar y elaborar el programa y la estrategia que agraden a los ciudadanos de Dénia y logren mejores resultados.
En su intervención incidieron en que era el «momento oportuno» ya que comienza el curso político y hay que «renovar para progresar y lograr mejores resultados» en las urnas. Ribes destacó su experiencia dentro de la política, «pese a ser una legislatura desagradable y dura» y recomendó a aquel que quiera a su pueblo que se anime a meterse en la política activa porque, dijo, «la política es la manera de ordenar la convivencia de la ciudadanía».
La edil recalcó se iban «sin dramatismos» y que esperaban que cundiese el ejemplo entre el resto de grupos políticos de Dénia porque la renovación, apuntó, es «lo más saludable para la vida municipal y esto debería ser un detonante para que todos los grupos políticos siguiesen el ejemplo».
Reig apostó porque el clima político baje de nivel ya que la «judicialización de la vida política ha sido exagerada y no estaría mal que los demandantes retirasen las denuncias, por el interés de Dénia».
Además, el edil incidió en la necesidad de «democratizar la vida del Ayuntamiento para que sea eficaz y facilite información, mantener la Agenda Local XXI, que se archive el Concierto Previo y que venga el tren Gandia- Dénia». Sin olvidar, apuntó, el Tercer Instituto y la ampliación del Maria Ibars.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada